De samenwerking tussen Ferrari en Maserati stopt. Op het gebied van motoren, welteverstaan. Dit kondigde Ferrari CEO Louis Camilleri begin mei aan.
Aan de relatie tussen Ferrari en Maserati komt vanaf 2021 of 2022 een einde. Maserati gebruikt al ruim twintig jaar lang Ferrari-motoren. Ook de Ghibli, Quattroporte, Levante, GranTurismo en GranCabrio hebben een motor van Ferrari onder hun kap. Het gaat hier om een V6-krachtbron (de 3 liter-biturbo) en twee V8-motoren (de 3,8 liter-biturbo en het atmosferische 4,7 liter-blok).
Volgens Camilleri zet de Italiaanse sportautobouwer helemaal een streep onder het leveren van motoren aan derden. Naast kostenbesparing krijgt Ferrari zo ook meer ruimte om nieuwe modellen te ontwikkelen. Aangezien Maserati nu nog geen capaciteit in huis heeft om zelf motoren te bouwen, lijkt het erop dat de autofabrikant op zoek moet naar een nieuwe motorleverancier. Over wie dit wordt, is nog lang geen duidelijkheid.