’We gaan heel ver voor onze klanten’

Ze werken nu ruim een jaar met elkaar samen. Marcel Wiggers en zijn collega Boudewijn Spoor waren ook voor het Wiggers-tijdperk geen onbekenden van elkaar. ,,Bij Munsterhuis hebben we ook een tijdje samengewerkt”, zegt Boudewijn. ,,Toen Marcel mij belde met de vraag of ik het team van Wiggers wilde komen versterken, kreeg ik direct een positief gevoel.’’

Voordat hij in 2018 zijn intrede maakte, is Spoor jarenlang werkzaam geweest bij Lexus Enschede. Dat de voorraad van Wiggers tegenwoordig meer Lexus-modellen telt dan voorheen, is een logisch vervolg. ,,Door Boudewijns netwerk liggen daar aardig wat kansen’’, zegt Marcel. Hij heeft een enorm goede staat van dienst, mensen weten hem te vinden.’’

Over een ding zijn de twee het unaniem eens: er heeft zich de afgelopen periode een geweldig team om hen heen gevormd. Samen hebben ze ervoor gezorgd dat steeds meer mensen de weg naar hun exclusieve poetsservice weten te vinden. Ook op het gebied van financial lease biedt Wiggers de best mogelijke service en scherpe leasetarieven.

Wagenparkbemiddeling
Met Boudewijn als versterking ontstaat er volgens Marcel op andere gebieden meer ruimte. ,,Ik kan nu beter voldoen aan specifieke klantwensen en ik heb meer tijd om bepaalde diensten verder uit te breiden, met wagenparkbemiddeling als mooi voorbeeld.’’ Vérian, Autorijschool Brünen, Thuisgenoten, allemaal organisaties die het afgelopen jaar de weg naar Wiggers hebben gevonden. ,,Daar ben ik heel trots op. Door ons brede netwerk en de juiste ingangen proberen we voor iedere organisatie zoveel mogelijk financiële voordelen te behalen. Een wagenpark heb je niet binnen een paar dagen staan, dat moet je zo slim mogelijk laten inrichten door iemand die daar ervaring mee heeft.’’

‘Klanten kunnen hier voor elke droom terecht’
Wat de twee in 2019 ook fors hebben zien stijgen, is het aantal binnengekomen zoekopdrachten. ,,Dat we veertig procent hebben geplust komt mede door de zoekopdrachten.”, legt Boudewijn uit. ,,Wil iemand een specifiek model maar hebben we deze niet op voorraad? Dan gaan we binnen Europa op zoek. Dit geldt niet alleen voor reguliere auto’s, ook voor een bijzondere Ferrari of Audi struinen we ons hele netwerk af. Dat is voor ons juist dé uitdaging.’’

Waar sommige autoliefhebbers wellicht denken dat Wiggers zich alleen richt op het exclusieve segment, willen ze de drempel zo laag mogelijk houden. ,,We zijn bereid om heel ver te gaan”, zegt Marcel vastbesloten. ,,Mensen kunnen hier voor hun droom terecht, om welke auto het dan ook gaat.’’ Dat klanten vertrouwen hebben in Wiggers Mastercars bewijst de manier van zakendoen wel. Marcel: ‘Soms maken ze het overeengekomen bedrag al over zonder dat ze de auto überhaupt hebben gezien. Dan ruilen ze hun oude model in met alle bijbehorende documenten, terwijl ze in afwachting zijn van hun nieuwe vierwieler. Dat vind ik wel een mooi voorbeeld van een sterke vertrouwensband. We zijn gewoon blij met iedere klant.’

Voor elk onderhoudspunt een andere specialist
Vraag je klanten waarom ze telkens weer voor Wiggers kiezen, dan is ‘ze zetten dat stapje extra’ een veelgehoord argument. ,,Als ik in alle bescheidenheid zelf iets mag noemen, dan durf ik wel te zeggen dat wij alles voor een klant proberen te regelen”, zegt Boudewijn. ,,Gaat het om onderhoud, dan brengen we niets bij een en dezelfde dealer onder. Voor de meest voorkomende onderhoudspunten hebben we vaste adressen van verschillende specialisten. Zo kan het weleens voorkomen dat een auto drie garages ziet voordat-ie klaar is. En we brengen ‘m natuurlijk niet terug voordat er een grondige poetsbeurt heeft plaatsgevonden.’’ ,,Dat terugbrengen gebeurt overigens altijd door een van onze fantastische chauffeurs’’, vult Marcel aan. ,,Dat is onze exclusieve haal- en brengservice. De klant heeft hier totaal geen omkijken naar. Laat de tijd het toe, dan kruipen we zelf ook weleens achter het stuur.’’
,,Daarnaast proberen we alles financieel gezien zo voordelig mogelijk te regelen voor onze klanten’’, vervolgt hij zijn verhaal. ,,Daar doen we ook echt ons best voor. We zijn hier nu dertien jaar bezig en hebben met meerdere klanten echt een vertrouwensband opgebouwd. Stap je hier de drempel over, dan zie je de passie niet alleen, je voelt het ook. Als ik hier ’s morgens de deur opendoe, dan overvalt me nog altijd een gevoel van trots. Het is echt een jongensdroom die in vervulling is gegaan.’’

Wiggers Mastercars - Visual