Jan Roersma voelt geen afstand tussen Soest en Enschede
“Je moet het meegemaakt hebben om het op waarde te schatten”
Jan Roersma (52) is actief als manager van de Hospitality Support Group en partner in het European Hospitalities Property Fonds. Daarvoor was hij directeur van diverse hotels, waaronder het Grand Hotel Krasnapolsky in Amsterdam. Roersma zit ook bij de EHMA, een Europese organisatie voor hotelmanagers. Hij is eveneens betrokken bij de bouw van hotels in verschillende landen.
Hij is best wel wat gewend, want hij zit al jaren in de hospitalitybranche. Ontwikkelt en bouwt voor grote namen in het hotelwezen overal ter wereld aan nieuwe en grensverleggende concepten voor de verwende zakenreiziger. Hij koos een aantal jaren geleden voor Wiggers Mastercars als leverancier voor een ander concept.Dat van totaaldienstverlening op het gebied van (auto)mobiliteit. En daar heeft hij nog geen dag spijt van gehad.
Zoals het zo vaak gaat, kwam het eerste contact tot stand via een doorverwijzing. Wim Samsen, partner in het bedrijf van Jan Roersma, kende hij uit de cruisewereld. Al snel kwam de suggestie om de dienstverlening van het nieuwe onafhankelijke autobedrijf eens te beproeven. Een eerste aankoop werd gedaan in de vorm van een Audi A6. De service was verbluffend. En dat is, met nu alweer de derde auto, altijd zo gebleven. Tijdens een rit van de ene naar de andere afspraak krijg ik Jan in de auto aan de telefoon. En hij vertelt …
Stoep
“Ik moet eerlijk zeggen dat ik misschien wat subjectief klink, maar de ervaringen zijn gewoon super goed. Die eerste A6 later stond de wagen op de stoep.
Een belangrijke factor daarin is vertrouwen; dat is tot nu toe absoluut niet beschaamd. Integendeel. Ik woon in Soest en werk in Amsterdam. Daardoor zit ik veel in de auto en kan hem geen dag missen, dus betrouwbaarheid is gewoon een vereiste. Ook vanuit mijn achtergrond zijn service, flexibiliteit en gáán voor de absolute tevredenheid van de klant een voorwaarde. Wiggers Mastercars heeft me hierin nog geen ogenblik teleurgesteld. Het voelt gewoon of ze hier om de hoek zitten.”
Interesse
Als ik vraag wat hij daarmee bedoelt zegt Jan: “Kijk, Enschede en Soest is niet echt naast de deur. Toch lijkt het of er geen afstand bestaat. Als ik bel
worden zaken vlot geregeld. Onderhoud, een vraag of iets anders, men gaat er direct op in. Een auto even ophalen of juist weer terugbrengen, het is allemaal vlot geregeld. En ook pro-actief, dus voordat er van mij een signaal komt. Ook eens bellen als er niets verkocht hoeft te worden. Oprechte interesse in de persoon, dat kan ik zeer waarderen. Wat mij betreft zijn ze daar in Enschede grensverleggend mee bezig.”
Grensverleggend
Dit woord vormt een mooi bruggetje naar nog een reden waarom Jan denkt dat het concept van Wiggers nog kan groeien, zelfs in de huidige markt: “De ligging van het bedrijf is, voor het benutten van kanalen in bijvoorbeeld Duitsland, perfect. En door het openen van de grenzen maakt het eigenlijk niet meer uit waar een auto in Europa vandaan komt. Het enorme netwerk van Marcel speelt hierin ook een belangrijke rol. Ik denk ook, dat het niveau van de service die wordt geboden toch redelijk uniek is in Nederland. Helemaal als je het vergelijkt met de reguliere dealers. Deze bedrijven houden in hun businessmodel simpelweg te weinig rekening met wat de klant tegenwoordig als topservice ervaart, zeker in de hogere klasse. Wat mij betreft komt er op korte termijn een vestiging van Wiggers Mastercars in het midden van het land. Dat is goed voor de naamsbekendheid en het is tevens een goede gelegenheid om nog meer mensen kennis te laten maken met de betrouwbaarheid van dit mooie bedrijf.”